Har du ikke fået din løn?
Du har selvfølgelig krav på at få udbetalt din løn til tiden. Får du ikke det, skal du reagere med det samme.
Hvis din arbejdsgiver ikke udbetaler din løn rettidigt, skal du gøre følgende:
- Kontakt din arbejdsgiver med det samme, og få oplyst årsagen til lønnens udeblivelse
- Hvis du ikke får udbetalt din løn omgående derefter, skal du kontakte os
- Efter aftale med dig kontakter vi din arbejdsgiver med en påkravsskrivelse, som indeholder en kort betalingsfrist for udbetaling af din løn
- Du skal fortsætte med at arbejde i dagene, hvor din arbejdsgiver har frist til at betale
For at kunne hjælpe dig bedst muligt, har vi brug for disse oplysninger, når du kontakter os:
- Årsagen til, at du ikke har fået udbetalt din løn ifølge din arbejdsgiver
- Dine tre seneste lønsedler, samt din seneste lønseddel for december
- Din ansættelseskontrakt
- Eventuelt din opsigelse.